Peter

Do³±czy³: 25 Gru 2008 Posty: 118 Sk±d: Gliwice, obecnie Niemcy
|
Wys³any: 29 Sty 2012,23:02 Temat postu: Siemens Vectron. |
|
|
Firma Siemens Mobility opracowa³a paletê lokomotyw Vectron które maj± zast±piæ lokomotywy EuroSprinter 2007.Na bazie tego samego pud³a oprócz lokomotyw elektrycznych jest równie¿ lokomotywa spalinowa z przek³adni± elektryczn± o nazwie Vectron DE.(Diesel-Elektrisch).Lokomotywê elektryczn± zaprezentowano 29 czerwca 2010 roku a spalinow± na targach Innotrans 2010.
Lokomotywy wygl±dem zewnêtrznym ró¿ni± siê niewieloma szczegó³ami od EuroSprintera ES 2007.Wewn±trz jest natomiast ca³kiem inaczej zbudowana ni¿ ES 2007.Przedzia³ maszynowy w odró¿nieniu od TRAXXów Bombardiera ma po¶rodku przej¶cie z kabiny do kabiny,a komponenty elektryczne i pneumatyczne umieszczone s± po obu stronach przej¶cia.
Ciê¿ar w³asny lokomotywy wynosi miêdzy 80 do 87 ton w zale¿no¶ci od wariantu lokomotywy.
Opracowano cztery warianty lokomotyw.S± to:
Lokomotywa wielosystemowa o mocy 6400kW i prêdko¶ci 200km/h
Lokomotywa pr±du przemiennego o mocy 6400kw i prêdko¶ci 160 i 200km/h
Lokomotywa pr±du przemiennego o mocy 5200kW i prêdko¶ci 160km/h
Lokomotywa pr±du sta³ego o mocy 5200kW i prêdko¶ci 160 i 200km/h.
Lokomotywa spalinowa z silnikiem Diesla MTU 16V4000 o mocy 2000,2200, i 2400kW.
Lokomotywy mog± byæ wyposa¿one we wszystkie systemy zabezpieczenia ruchu poci±gów wszystkich krajów europejskich oraz w system ETCS.
Ciekawostk± jest to ¿e Siemens Mobility zaprojektowa³ lokomotywy na "w³asn± rêkê" nie maj±c ¿adnego zamówienia.
Pierwsze 6 lokomotyw Vectron na pr±d przemienny 15kV 16,7Hz o mocy 6400kW w grudniu 2010 roku zakupi³a firma Railpool do prowadzenia poci±gów pasa¿erskich i towarowych pomiêdzy Austri± i Niemcami.
Dane techniczne.
Uk³ad osi Bo`Bo`
D³ugo¶æ 18 980mm
Nacisk na o¶ max 22,5 ton Vectron DE 22 tony
Moc 5200 lub 6400kW , Vectron DE 2000,2200 i 2400kW
Prêdko¶æ 160 lub 200km/h
Napiêcie zasilania 1500V DC, 3000V DC, 15kV 16,7 Hz, 25kV 50Hz
Przeniesienie napêdu poprzez wa³ dr±¿ony.
[/img] |
|