BOCZNICE.EU
Forum dyskusyjne dla członków galerii i sympatyków kolejnictwa
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Siemens Vectron.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BOCZNICE.EU Strona Główna -> Dział techniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Peter



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 118
Skąd: Gliwice, obecnie Niemcy

PostWysłany: 29 Sty 2012,23:02    Temat postu: Siemens Vectron. Odpowiedz z cytatem

Firma Siemens Mobility opracowała paletę lokomotyw Vectron które mają zastąpić lokomotywy EuroSprinter 2007.Na bazie tego samego pudła oprócz lokomotyw elektrycznych jest również lokomotywa spalinowa z przekładnią elektryczną o nazwie Vectron DE.(Diesel-Elektrisch).Lokomotywę elektryczną zaprezentowano 29 czerwca 2010 roku a spalinową na targach Innotrans 2010.
Lokomotywy wyglądem zewnętrznym różnią się niewieloma szczegółami od EuroSprintera ES 2007.Wewnątrz jest natomiast całkiem inaczej zbudowana niż ES 2007.Przedział maszynowy w odróżnieniu od TRAXXów Bombardiera ma pośrodku przejście z kabiny do kabiny,a komponenty elektryczne i pneumatyczne umieszczone są po obu stronach przejścia.
Ciężar własny lokomotywy wynosi między 80 do 87 ton w zależności od wariantu lokomotywy.
Opracowano cztery warianty lokomotyw.Są to:
Lokomotywa wielosystemowa o mocy 6400kW i prędkości 200km/h
Lokomotywa prądu przemiennego o mocy 6400kw i prędkości 160 i 200km/h
Lokomotywa prądu przemiennego o mocy 5200kW i prędkości 160km/h
Lokomotywa prądu stałego o mocy 5200kW i prędkości 160 i 200km/h.
Lokomotywa spalinowa z silnikiem Diesla MTU 16V4000 o mocy 2000,2200, i 2400kW.
Lokomotywy mogą być wyposażone we wszystkie systemy zabezpieczenia ruchu pociągów wszystkich krajów europejskich oraz w system ETCS.
Ciekawostką jest to że Siemens Mobility zaprojektował lokomotywy na "własną rękę" nie mając żadnego zamówienia.
Pierwsze 6 lokomotyw Vectron na prąd przemienny 15kV 16,7Hz o mocy 6400kW w grudniu 2010 roku zakupiła firma Railpool do prowadzenia pociągów pasażerskich i towarowych pomiędzy Austrią i Niemcami.


Dane techniczne.
Układ osi Bo`Bo`
Długość 18 980mm
Nacisk na oś max 22,5 ton Vectron DE 22 tony
Moc 5200 lub 6400kW , Vectron DE 2000,2200 i 2400kW
Prędkość 160 lub 200km/h
Napięcie zasilania 1500V DC, 3000V DC, 15kV 16,7 Hz, 25kV 50Hz
Przeniesienie napędu poprzez wał drążony.

[/img]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BOCZNICE.EU Strona Główna -> Dział techniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group