BOCZNICE.EU
Forum dyskusyjne dla członków galerii i sympatyków kolejnictwa
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lokomotywa elektryczna serii ET40

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BOCZNICE.EU Strona Główna -> Dział techniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Peter



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 118
Skąd: Gliwice, obecnie Niemcy

PostWysłany: 20 Lut 2009,14:55    Temat postu: Lokomotywa elektryczna serii ET40 Odpowiedz z cytatem

Lokomotywa serii ET 40 jest lokomotywą dwuczłonową przeznaczoną do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych o ciężarze 4000 t z prędkością 70km/godz. Zbudowano ją na podzespołach zastosowanych już wcześniej w lokomotywach serii EU 05 (budowanych na licencji szwajcarskiej firmy Secheron).
Obydwa człony są jednakowe pod względem elektrycznym jak i mechanicznym. Każdy człon można eksploatować samodzielnie. Pudła spoczywają na 2 dwuosiowych wózkach. W wózkach zamocowane są po 2 silniki trakcyjne które są całkowicie odsprężynowane. Przeniesienie napędu z silnika trakcyjnego na zestaw kołowy rozwiązano systemem typu Secheron (mała zębatka nie jest na wale silnika trakcyjnego lecz ułożyskowana w skrzyni przekładniowej i połączona z silnikiem przy pomocy sprzęgła elastycznego jak w lokomotywie EU 05 potem EP 05). Przedział maszynowy podzielony jest na 3 części. W pierwszej części jest lodówka i umywalka, w środkowej części umieszczone są urządzenia wysokiego napięcia (wał kułakowy, wyłącznik szybki WS, oporniki) a w tylnej części znajdują się urządzenia pomocnicze (wentylatory silników trakcyjnych, oporniki maszyn pomocniczych, urządzenia pneumatyczne i sprężarka główna). Środkowy przedział odgrodzony jest 3 częściowymi zdejmowanymi siatkami ochronnymi.
Każdy człon wyposażony jest w elektropneumatyczne urządzenie do wyrównywania nacisków na oś podczas rozruchu pociągu. Przy odciążeniu przednich osi podczas rozruchu wytwarzają się w wyrównywaczach dodatkowe siły przez doprowadzenie do wyrównywaczy sprężonego powietrza, które oddziałują między pudłem a wózkiem przez co naciski na oś wyrównują się.
Lokomotywa wyposażona jest w hamulec pneumatyczny systemu Oerlikona.
Pierwsza partia lokomotyw (30 sztuk) wyprodukowana w latach 1975-1976 była wyposażona w 2 odbieraki prądu (po 1 na człon), następne lokomotywy (30 sztuk) miały 4 odbieraki prądu (po 2 na człon).
Lokomotywa ma zainstalowane urządzenie do smarowania obrzeży zestawów kołowych, sterowane
szybkościomierzem (smarowanie co 500 m). Układ hamulcowy wyposażono w samoczynny nastawiacz klocków hamulcowych. Lokomotywa ma zainstalowane urządzenie samoczynnego hamowania pociągu oraz czuwak aktywny.

Dane techniczne.

Producent Skoda
Układ osi Bo` Bo` + Bo` Bo`
Moc ciągła 4064kW
Prędkość 100km/godz
Ciężar 164,0 t
Długość 34420 mm
Napięcie pokładowe 48V DC
Nacisk na szyny 20,5 t


A tak ona wygląda Smile


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BOCZNICE.EU Strona Główna -> Dział techniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group